Wednesday, September 30, 2009

BERMULA HIDUP BARU DI SMKAP N IPTIPs



Hmmm bermula la kisah hidupku di SMKAP bersama kawan2 baru..dikelilngi degan buku2..asrama JAYA kamarku...waaaa.first time dok asrama ni...seronok pun ada sedih ada jugak....yg syoqnya dapat ramai kawan baru..ang ak syoqnya pagi2 kena bangun seawal 4pagi coz tak nak berebut bilik air.....heheh masa tu tak pernah jumpa hantu...bleh jumpa la...seram oooo...tu la kenangan yang tak boleh aku lupa...igtkan nak habiskan stpm ka situ...tapi ntah la rasa mcm x sesuai plak...bila balik cuti penggal ja terpaksa bawa balik semua brg2 kat rumah...jd dalam celah2 tu aku pun tak igt bila masa aku isi borang IPTIPs...kebetulan plak aku n the geng dipanggil utk temuduga...masa cuti surat tawaran IPTIPs sampai...ntah mcm mana kak caq bagi keizinan utk belajaq kat IPTIPs....bermula la hidup baru aku kat IPTIPs..igtkan kolej yang besar rupanya sederet rumah kedai yang baru dibuka untuk kami...kat situ la kami belajar dan kat situ lah kami tingal..macam rumah burung sangkar....di IPTIPs aku ditawarkan Diploma Al-Quran Dan Sunnah...macm susah ja...tapi alhamdulillah..aku mmg dah didedahkan dgn bahasa arab..tak la sgt bermasalah untuk aku paham subjek2 yang di ajar oleh pensyarah IPTIPs...paling aku igt ustaz Ismail Hassan Batubara..dia ni ajaq subj quran..kalau tak hapai nahas le kena perli...tapi kalau time 'cuti' tu buat bodo n pekak ja..lantak dia la nak kata pa pun..lagi sorang pensyarah hensom masa tu ustaz nizamuddin..hehehe seorg yg pemalu ust ni...ajaq subj hadis..selalu suka senyum...ustazah paling cute masa tu ustazah karimah org ganu ustzh ni..pendiam sgt..sepatah tnya sepatah la dia jawab...kebetulan ustzh ni kawin dgn org perlis nama suami dia pun pelik skit..ustaz wazin...anak depa cute la..nurul iman...hmmm dah besar mana dah budak tu la ni...mesti come mcm mak dia...nurul iman juga adalah kelahiran mesir...ustazah n ustaz kawin kat mesir....ustazah ni ajaq madah apa tah aku dah lupa....lagi sorang ustazah nama dia siti norida bt abd kadir..org ngri9...dia kawin dgn seorg muallaf...ustzh ni jenis ramah tamah..hehehe macam aku la...ramah n tamah....juga lulusan al-azhar ustazah ni...lagi sorang ustaz baru..kelahiran perlis lulusan universiti islam madinah nama dia syed najehuddin...kategori hensom la juga...puteh dan berseri muka dia...heheh....pernah ada skandal sat tp berenti d tgh jalan....heheheh.....sekarang ni ustaz tu dah kawin degan salah sorg student IPTIPs juga...Zakirah org Pattani Thailand..sekarang ni beliau bertugas sebagai pensyarah kat univ apa tak tau di Negeri 9.....k la byk lg kisah2 aku slps ni...akan bersambung k

No comments:

Post a Comment